گاوصندوق حرف‌هایم

مرزی بین واقعیت و خیال نمی‌بینم.
t.me/haaaarfogoft

مادرم صدایم کرد. گفت تو در زمینه‌ی پخت عدس‌پلو تبحر داری؟ گفتم من در زمینه‌ی خیلی کارها تبحر دارم. کیسه برنج را نشانم داد. گفت این هم پنج کیلو عدس. بفرما خانم تبحر. ما عدس‌پلو می‌خواهیم. بعد از روی کره‌ی زمین محو شد. نیم کیلو عدس را ریختم توی یک قابلمه. با سه قطره آب. نیم کیلو عدس با سه قطره آب، غذایتان را خوشمزه می‌کند. چون در هرصورت آب چیز بیخودی است. فرتی دود می‌شود می‌رود توی هوا. همیشه سعی کنید چیزی توی عدس‌پلویتان بریزید که مزه غذا را خوب کند. مثل نیم کیلو عدس. بعد عدس‌ها نمی‌پختند. یعنی توی صورتم فریاد می‌زدند که لعنتی آب بریز توی گلوی ما و من دنبال شیرفلکه خانه‌مان بودم که آب را قطع کنم، تا هدر نرود. بعد مادرم با یک تانک آب توی آشپزخانه ظاهر شد. و حدودا 1000لیتر یا بیشتر آب به عدس‌ها اضافه کرد و رفت. من 1000لیتر یا بیشتر آب را نمی‌پسندم. 1000کیلو عدس را می‌پسندم. بعد عدس‌ها از نپختگی به پختگی تبدیل شدند. برنج‌ها را ریختم کنارشان و گفتم حالا بسوزید و لجتان در بیاید. چندکیلو بیشتر برنج ریختم. تا آن عدس‌های لعنتی از جلو چشمم بروند ته قابلمه. بعد توی کابینت‌ها و یخچال گشتم. یک‌سری چیزهایی ریختم توی غذا که باعث می‌شود عدس‌پلو مزه‌ی طالبی بگیرد و مخصوص تبحر من است. بعد مادرم آمد. گفت غذایت آماده است خانم تبحر. گفتم غذای من نه. بلکه غذای تمام اعضای خانواده به جز من. چون من توی این کم‌آبی ترجیح می‌دهم عدس با سه‌قطره آب و برنج خشک میل کنم. مادرم گفت کاری است که شده، حالا می‌خواهی با ما به خوردن عدس پلو بپردازی. گفتم نه من باید به نوشتن در وبلاگم بپردازم و به مردم شیوه‌ی پخت جدیدترین متد عدس را یاد بدهم. مادرم با تمام اعضای خانواده عدس‌پلوها را خوردند. من هم گرسنه‌ام بود. چه خوردم؟ همان 1000لیتر یا بیشتر آب لعنتی که دود شده بودند توی هوا. به هرحال عدس‌پلو خوردن بد است. بادِ هوا خوردن خوب است.

  • ایزابلا ایزابلایی

نظرات  (۹)

  • فاطیما کیان
  • از دسته تو دختر ,غذا خوشمزه شده بود حالا ؟ ^_^
    پاسخ:
    اندکی عالی شده بود:)
    به واقع این مقدار صرفه جویی هم دیگه خوب نیست... آب کم هست... اما هست.
    پاسخ:
    نه خب ببین من کم دوست ندارم، باید بگن آب هست اما زیاد است، تا من راضی بشم.
  • ماهان هاشمی
  • کاری با 1000 کیلو آب و کم آبی ندارم!

    اما کلا خوردن عدس‏پلو خر است!

    پاسخ:
    خوردن عدس‌پلوی با تبحر خر نیست.
  • رفیعه رجعتی
  • دمت قیژ واقعن:)
    پاسخ:
    مرسی دم توام :)
    عدس پلو دوست ندارم ! 
    پاسخ:
    کمی خوشمزه است :)
  • انارماهی : )
  • آن بالایی
    آن بالا بالایی
    آن که بوی "تو" میداد
    آن
    معرکه بود
    پاسخ:
    لعنتی یک خواب معرکه بود.
  • اقای روانی
  • :))) عدس پلوووو
    پاسخ:
    بفرما :)
    حالا ما میخوایم دو تا نظر بدیم. چی میشه خب؟! :/
    پاسخ:
    خب ده تا نظر بدید اصن :)
    میبندی آخه نظراتو :/ غیر مستقیم میگی نظر ندین خب
    پاسخ:
    کلا نظرات رو بسته بودم تو تنظیمات، بعد برای بازکردن نظرات توهرپست جدا باید تیکشو بزنی، که اکثرا یادم میره، تعداد معدودیش هس که غیرمستقیم میگم نظر ندین :)
    الان کلا کامنتدونی‌های وبلاگ رو باز کردم...